JMPB Onderdelen
Gebruikersnaam: Wachtwoord:  Onthoudt mij?     
> Topic watcher  
 
Volgende pagina > 1 < [2] [3]

Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#517839   19:14 06-08-15 GMT    
Hi guys.

I'm John from Norway. Here is my little Vespa Bravo.




Just got some parts for it





Polini Speed engine, Polini 46mm cylinder, 13/13 carburettor, DMP crank, Proma Circuit exhaust.



The Speed engine pacage was not sealed so it has been opened at JMPB. There is 3 bolts missing and there are some scratches on the inlet parts.



Edit: I see that on the pictures in the webshop, it's supposed to be delivered with only 1 bolt, but I'm still not happy with it because of the scratches on the inlet.

Dit bericht is aangepast door Italjohn (07:18 03-09-15 GMT, 836 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Lennaert
Ex-mod
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
4640 posts
velserbroek, IJmuiden Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43 Autisa W? tuned
Carters : Polini evolution electronic
Carb. : 19mm
Poelie : Vario Polini + 90mm
Uitlaat : Simonini calibrata
Krukas : Volrond Mazuchelli AMT206
Snelheid : 25+
Brommer : Si

Meer...
#517840   19:29 06-08-15 GMT    
There are always 3 bolts missing 1 bolt is used for the mounting inside the frame wich is deliverd with it aswell (it is mounted at the moment). The screw is weird as fuck and like to see some detailed pic from other side aswell.

Also the scratches are weird but not going to give u that much of a problem they seem not deep at all and more like a bit of oil or something from the picture.
kijk! een tornado :O!
Mijn prijzen zijn altijd zonder verzendkosten.
Verzending is tevens ALLEEN op risico van de koper.

Geen garanties op verkochte onderdelen.

Tevens waterpijptabak specialist.
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#517841   19:35 06-08-15 GMT    
Thanks for the comments Lennaert.
I just saw then picture in the webshop, so the 1 bolt is ok.
What do you think of this setup?
Will it be ok for town use?
What speed can I expect to get?
And last, should I change the rear pulley from 100mm to a 90mm?

The scratch!!!!!!

Dit bericht is aangepast door Italjohn (20:05 06-08-15 GMT, 863 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Lennaert
Ex-mod
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
4640 posts
velserbroek, IJmuiden Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43 Autisa W? tuned
Carters : Polini evolution electronic
Carb. : 19mm
Poelie : Vario Polini + 90mm
Uitlaat : Simonini calibrata
Krukas : Volrond Mazuchelli AMT206
Snelheid : 25+
Brommer : Si

Meer...
#517842   04:48 07-08-15 GMT    
Hmm... maybe a smart idea to tell JMPB about the problem and show them the picture (in case it does not work properly you maybe have some sort of warranty). The screw should not be there but the mounted bolt should (also there is a little part deliverd that goes on your mounting point at the rear).

Please take a good look at the polini 46mm if the head is totally level by putting it on a glassplate and wobble it and check it. If it is not perfectly level just mount some sanding paper on the glassplate with some ductape and level the head (else you will get a leak here wich allows air to enter).

Do you have the right type of seals? I don't see them on your picture but for the Polini 46mm i would advice a 46mm athena gasket set (paper bottem and alu top).

What air filter are you going to use? I don't see a aftermarket one so i expect you going to modify the original one?
Start by mounting a 74 jet and from there look if you need higher or lower through testing.


I think you rather change to a 80 or even 70mm pulley for this set up.

Also the rear brake pad is that the 2/3 euro one? If so throw it out its like braking with a piece of paper.
kijk! een tornado :O!
Mijn prijzen zijn altijd zonder verzendkosten.
Verzending is tevens ALLEEN op risico van de koper.

Geen garanties op verkochte onderdelen.

Tevens waterpijptabak specialist.
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#517904   17:44 08-08-15 GMT    
Thanks for the tip

I will of course send the pictures of the engine to JMPB, and ask for his opinion.
I will check the Polini head like you say in the reply.

There is seals included in the cylinder kit.

About the filter, Polini say in the decription that is included in the carter manual, I must drill 6 holes in the original filer, and that I need a 66 jet in the 13/13 carb.
The carb as a 66 jet installed from Dellorto.


I have a variator setup, and it has a 100mm rear disc from original.
Like this: http://www.jmpbparts.com/vespa-ciao-si/engine-parts/variomatic/schijf-100mm-vespa-voorzijde.html
I'm sure I have seen a 90mm somewhere online.

I have not opened the rear wheel, I just bougth the brake pad and hope it did fit.
Is there some other brake solution I can use?

And how do I screw the new exhaust to the cylinder??
Do I need some kind of spacer and a longer bolt??
There was no instuction manual with the exhaust.

Did paint it with 650į laquer today as well

Dit bericht is aangepast door Italjohn (19:26 08-08-15 GMT, 861 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#517908   20:18 08-08-15 GMT    
Found this picture on the forum
There must be some kind of extension nut on the lower stud bolt.
Can I order this missing part some where?



Dit bericht is aangepast door Italjohn (20:34 08-08-15 GMT, 861 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Martino
Ex-moderator
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
6730 posts
Groningen Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 42mm Tuned
Carters : Polini SE
Carb. : 16mm
Poelie : 65
Uitlaat : Polini Top One
Krukas : Brom
Snelheid : 1,5KW
Brommer : Ciao

Meer...
#517909   20:21 08-08-15 GMT    
The picture of the filter shows a Polini filter. Most of these filters already have some ready to make holes on the back of the filter. An original filter looks a bit different. But the key thing is to open the filter up so it could breathe more. Your new engine needs more air and therefore also more fuel. I don't think a 66 jet will be enough. It's hard to say on paper, but i think something around 70 would be sufficiŽnt. You need to test this yourself.

As for your variated setup. There are indeed two types of disks available, 90 and 100mm versions.
By the looks of it. It's most likely you bought the good kind of brake pad. Once you took your rear hub, i think you will know how to change the pad. The exhaust is simply put down over your cylinder flange and then tightened with the 10 or 11mm nut. Don't forget the other fixations to screw on your exhaust the right way.

Edit: ooh and for mounting the exhaust the way on the last photo you need sometihing like this;
http://www.jmpbparts.com/vespa-ciao-si/engine-parts/exhausts/bout-uitlaat-vespa-m6-m7.html

Dit bericht is aangepast door Martino (20:31 08-08-15 GMT, 861 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#517911   20:37 08-08-15 GMT    
Excellent Martino, thanks
I have a 5mm jet kit lying around, so I will try a bigger jet like you say.
But what does M6/M7 means?
Are there different treads at each end?



The manual says I should make 6 holes in the original or the Polini filter box.

Dit bericht is aangepast door Italjohn (05:13 18-08-15 GMT, 852 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Martino
Ex-moderator
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
6730 posts
Groningen Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 42mm Tuned
Carters : Polini SE
Carb. : 16mm
Poelie : 65
Uitlaat : Polini Top One
Krukas : Brom
Snelheid : 1,5KW
Brommer : Ciao

Meer...
#517912   21:01 08-08-15 GMT    
Citaat
Italjohn :
Excellent Martino, thanks
But what does M6/M7 means?
Are there different treads at each end?



This is exactly right. m7 for screwing this on your cylinderstud and the m6 for any bolt you want to use and fixate your exhaust with.
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#517913   21:11 08-08-15 GMT    
You are a star Martino

Can you tell what dimensions the stud bolts are?
Is it 7x110mm? I forgot to order them as well.
JMPB does not state the dimensions on them?
Should I buy the set with 4 bolts of 3x1 singel bolts?
http://www.jmpbparts.com/tapeindset-citta.html
http://www.jmpbparts.com/tapeind-m7-vespa-p-st-a-kwaliteit.html

Regarding the air filter, maybe I should change it for a malossi one?

Dit bericht is aangepast door Italjohn (12:38 09-08-15 GMT, 861 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Martino
Ex-moderator
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
6730 posts
Groningen Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 42mm Tuned
Carters : Polini SE
Carb. : 16mm
Poelie : 65
Uitlaat : Polini Top One
Krukas : Brom
Snelheid : 1,5KW
Brommer : Ciao

Meer...
#517928   12:55 09-08-15 GMT    
As for the dimensions of the special exhaust stud nut i'm not sure. They come in different shape and sizes.
The studs itself, it's your choice. The set of 4 is complete with washers and nuts, but the quality a little less then the loose studs.
I'm not a big fan of the Malossi filters and personally i would go for a worked original or Polini filter. Just drill some holes in them so it could suck more air in.
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#517954   17:53 10-08-15 GMT    
Thanks for the reply Martino.

I have sent two emails to JMPB today, but he won't answer ????
EDIT: Got an answer from JMPB late last night .
We have agree on a solution, so I'm happy with that

Anyway I did match the cylinder and engine block today.
Have put the crank in the freezer until tomorrow as well.
One question regarding the bearing kit I bougth. http://www.jmpbparts.com/lagerset-krukas-citta.html

One bearing is C3 and the other is a standard.
Anyone know which bearing goes where?

Dit bericht is aangepast door Italjohn (05:03 11-08-15 GMT, 859 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Wilk1985
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
3285 posts
Zuid Holland Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : diverse
Carters : Altijd Piaggio
Carb. :
Poelie :
Uitlaat : diverse
Krukas : keuze
Snelheid : Regelbaar dmv gasschuif
Brommer : Meerdere

Meer...
#517958   18:48 10-08-15 GMT    
Put the C3 at the ignition side. The ignition side needs a stronger bearing because it has to deal with more weight.

Nice setup by the way, its pretty common to adjust some things before everything fits
Gebruiker Bericht

DarkMagician6
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1009 posts
Asten Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Pinasco 46 Silver Crullie tuned
Carters : Polini SpeedEngine CP bewerkt
Carb. : 16mm
Poelie : 80
Uitlaat : Gianelli Fire Rust Special
Krukas : Piaggio Brom
Snelheid : 90 km/u GPS
Brommer : Si

Meer...
#517959   18:49 10-08-15 GMT    
C3 goes on the bigend because there is more force on that side then on the smallend.
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#517960   19:39 10-08-15 GMT    
Ok, bigend is the same as flywheel side?
Found this video, and here you can see the C3 on the flywheel side.




Dit bericht is aangepast door Italjohn (06:13 31-08-15 GMT, 839 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

DarkMagician6
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1009 posts
Asten Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Pinasco 46 Silver Crullie tuned
Carters : Polini SpeedEngine CP bewerkt
Carb. : 16mm
Poelie : 80
Uitlaat : Gianelli Fire Rust Special
Krukas : Piaggio Brom
Snelheid : 90 km/u GPS
Brommer : Si

Meer...
#517961   19:42 10-08-15 GMT    
Yes, you are right. That side has way more weight (Flywheel, clutch) and force (V-belt pulling on the crank) on it and thus it is recommended to use a strong bearing for it (The C3 one).
Gebruiker Bericht

paul99
Donateur
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
104 posts
eelde Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43mm Polini
Carters : Belg, inlaat 13 + boosters
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : Proma cc
Krukas : std brom
Snelheid : Mwoah
Brommer : Boxer

Meer...
#517962   19:48 10-08-15 GMT    
off topic & FYI: a C3 bearing isn't stronger, it has more play than a standard bearing. Maybe Vespa designed a C3 bearing to prevent/minimize excessive wear because of the tension of the belt? The bearing heats up more because of the tension?

in dutch: http://www.neita.nl/jslagers/frame2f.html
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#517964   20:09 10-08-15 GMT    
Ok, thanks for clearing that up

Whats the difference on these two decomp kits?
Which one will you recomend me to buy?

http://www.jmpbparts.com/decompressiestift-veer-citta-ciao.html



http://www.jmpbparts.com/decompressieset-citta.html

Gebruiker Bericht

DarkMagician6
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1009 posts
Asten Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Pinasco 46 Silver Crullie tuned
Carters : Polini SpeedEngine CP bewerkt
Carb. : 16mm
Poelie : 80
Uitlaat : Gianelli Fire Rust Special
Krukas : Piaggio Brom
Snelheid : 90 km/u GPS
Brommer : Si

Meer...
#517965   20:11 10-08-15 GMT    
The first one is only for Malossi cilinder heads according to JMPB. I believe only for the 47mm head, not the 43 one.
The second one is for regular cilinder heads.

Dit bericht is aangepast door DarkMagician6 (20:21 10-08-15 GMT, 859 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#517966   20:32 10-08-15 GMT    
Excellent DarkMagic.
I guess it will fit my Polini kit then?



Dit bericht is aangepast door Italjohn (05:06 11-08-15 GMT, 859 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Martino
Ex-moderator
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
6730 posts
Groningen Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 42mm Tuned
Carters : Polini SE
Carb. : 16mm
Poelie : 65
Uitlaat : Polini Top One
Krukas : Brom
Snelheid : 1,5KW
Brommer : Ciao

Meer...
#517982   09:47 11-08-15 GMT    
Citaat
DarkMagician6 :
The first one is only for Malossi cilinder heads according to JMPB. I believe only for the 47mm head, not the 43 one.
The second one is for regular cilinder heads.



Yes you will need the second more common one, but the Malossi decompression is not only for the 47mm head. It will also go on any other DEPS or Ipermatic replica heads.
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#517994   12:35 11-08-15 GMT    
Thanks for very useful info.

I was going to install the crank today, as this has been in the freezer all night.
Do I need to heat the bearings as well, or will they just slip on?
Gebruiker Bericht

paul99
Donateur
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
104 posts
eelde Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43mm Polini
Carters : Belg, inlaat 13 + boosters
Carb. : 13 / 13
Poelie : 80
Uitlaat : Proma cc
Krukas : std brom
Snelheid : Mwoah
Brommer : Boxer

Meer...
#517997   15:06 11-08-15 GMT    
Leave the bearings in their packaging and put them in boiled water for a couple of minutes. Some mild taps should be enough to place them.
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518028   19:22 12-08-15 GMT    
Manage to install the bearings and crank tonight
I'm very happy with the job, as the crank spinns freely after I have screw the two engine halves together











How come the piston have soooo much slack???

Dit bericht is aangepast door Italjohn (06:15 31-08-15 GMT, 839 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518151   17:12 15-08-15 GMT    
More questions.

The screw treads you see in this picture is missing from my Polini cylinder.
How do you fasten the top cover without this screw?


Dit bericht is aangepast door Italjohn (19:02 15-08-15 GMT, 854 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Lennaert
Ex-mod
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
4640 posts
velserbroek, IJmuiden Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43 Autisa W? tuned
Carters : Polini evolution electronic
Carb. : 19mm
Poelie : Vario Polini + 90mm
Uitlaat : Simonini calibrata
Krukas : Volrond Mazuchelli AMT206
Snelheid : 25+
Brommer : Si

Meer...
#518152   17:15 15-08-15 GMT    
kijk! een tornado :O!
Mijn prijzen zijn altijd zonder verzendkosten.
Verzending is tevens ALLEEN op risico van de koper.

Geen garanties op verkochte onderdelen.

Tevens waterpijptabak specialist.
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518154   18:56 15-08-15 GMT    
Aha

That clear things up, thanks
Maybe my Bravo have this clip already??
We will have to wait and see when I have taken the engine out of the frame.

Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518156   19:00 15-08-15 GMT    
Can someone tell me what is the differece between these two heads?
My Bravo original engine has the small one to the left.
My Polini engine has the one to the right.
Will this still fit in the Bravo?

Gebruiker Bericht

Lennaert
Ex-mod
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
4640 posts
velserbroek, IJmuiden Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43 Autisa W? tuned
Carters : Polini evolution electronic
Carb. : 19mm
Poelie : Vario Polini + 90mm
Uitlaat : Simonini calibrata
Krukas : Volrond Mazuchelli AMT206
Snelheid : 25+
Brommer : Si

Meer...
#518157   19:03 15-08-15 GMT    
You can edit a post and not post so many loose messages.

Difference is the cooling fans but doesnt matter mucht for your bravo take the one on the left with side fans.
kijk! een tornado :O!
Mijn prijzen zijn altijd zonder verzendkosten.
Verzending is tevens ALLEEN op risico van de koper.

Geen garanties op verkochte onderdelen.

Tevens waterpijptabak specialist.
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518158   19:07 15-08-15 GMT    
Citaat
Difference is the cooling fans but doesnt matter mucht for your bravo take the one on the left with side fans.


Ok, but I have bougth the Polini cylinder with the long fins, will this fit without any probelems?

What about this "slack" between the piston and bearing?
Is there any "shims" that make the bearing stay in the center of the crank?

Gebruiker Bericht

Lennaert
Ex-mod
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
4640 posts
velserbroek, IJmuiden Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 43 Autisa W? tuned
Carters : Polini evolution electronic
Carb. : 19mm
Poelie : Vario Polini + 90mm
Uitlaat : Simonini calibrata
Krukas : Volrond Mazuchelli AMT206
Snelheid : 25+
Brommer : Si

Meer...
#518159   19:21 15-08-15 GMT    
Slack is fine no worry.
For the long fins you might need to slice it open at the top to hook your decompression depending if the cable reaches it correctly or not.

goodluck.
kijk! een tornado :O!
Mijn prijzen zijn altijd zonder verzendkosten.
Verzending is tevens ALLEEN op risico van de koper.

Geen garanties op verkochte onderdelen.

Tevens waterpijptabak specialist.
Gebruiker Bericht

Wilk1985
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
3285 posts
Zuid Holland Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : diverse
Carters : Altijd Piaggio
Carb. :
Poelie :
Uitlaat : diverse
Krukas : keuze
Snelheid : Regelbaar dmv gasschuif
Brommer : Meerdere

Meer...
#518161   19:44 15-08-15 GMT    
I would personally try to find some way to keep the needle bearing as much in the middle as possible.

And the reasen why there are two types of cylinder head is that the one one the left does not fit Ciao and Boxer models. But for you this makes no real difference.
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518162   19:53 15-08-15 GMT    
Thanks again guys.

Just found this pic online.
It's a Bravo with long fin (Ciao) head


Dit bericht is aangepast door Italjohn (11:32 21-09-15 GMT, 818 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

ritze
Pro acces
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
3579 posts
vaesrade Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 50 cc tuned 7 poort home brew
Carters : std bewerkt elek
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : snelle shitty power
Krukas : een goeie
Snelheid : 68 km/h @ 7300 rpm
Brommer : Meerdere

Meer...
#518187   16:13 16-08-15 GMT    
i used to place a piece of rubber hose, that came from a gas burner.
the DR evo has the same problem, i ran it for 100km with rpms up to 10.000 rpm

like this:

KOUD GEK!!!
ciao : 50cc tuned 7 poorts cilinder
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518196   18:59 16-08-15 GMT    
Good tip.
I will look into that
I was planning to use a piece of old brass bearing, and cut two piecses of that.
Gebruiker Bericht

Wilk1985
Moderators
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
3285 posts
Zuid Holland Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : diverse
Carters : Altijd Piaggio
Carb. :
Poelie :
Uitlaat : diverse
Krukas : keuze
Snelheid : Regelbaar dmv gasschuif
Brommer : Meerdere

Meer...
#518200   19:50 16-08-15 GMT    
The first Bravo's also head this type of cylinder head that's right
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518339   12:10 20-08-15 GMT    
It took unbeliably long from Nederland to Norway.
6 whole days??



21.08.15 Today the parts are finaly in my house.
Engine building tonight

Dit bericht is aangepast door Italjohn (11:37 21-08-15 GMT, 849 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518379   17:51 21-08-15 GMT    
Got one problem again.
The decomp spring don't fit like I was hoping for.



I also miss this part.


Can someone post a picture that shows how to install it?
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518421   17:28 23-08-15 GMT    
Found a pic online for the decomp valve.
Now I know how to install it
But if someone have pictures I would love to see them

Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518504   15:45 26-08-15 GMT    
I have got some problems again.

1.I can't figure out how to install the capacitor????
Anyone who have a Polini Speed engine and have some pictures of how to do it?

There are no hole to install the capacitor in the Speed engine???

My engine has 3 coils, not 2 as I have seen on Google pictures.


2.The felt "greaser" pad won't fit any more either??
Can someone please tell me or post a picture how to do it on Speed engine?




Dit bericht is aangepast door Italjohn (16:13 26-08-15 GMT, 843 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Martino
Ex-moderator
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
6730 posts
Groningen Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 42mm Tuned
Carters : Polini SE
Carb. : 16mm
Poelie : 65
Uitlaat : Polini Top One
Krukas : Brom
Snelheid : 1,5KW
Brommer : Ciao

Meer...
#518507   16:47 26-08-15 GMT    
First of all make sure you still make use of the third coil? You won't find much of these anymore and these setups are kinda rare. Mostly people will make use of only the ignition and light coils. If this is the case you can mount your capacitor on the inside and your felt greaser aswell.

If you still want the third coil to be installed. I see you've already found the right spot for the capacitor on the outside. There is no hole because you will have to drill it yourself. Have a look at the documantation from your Polini enginge it will guide you through the proces. By example;


Dit bericht is aangepast door Martino (17:53 26-08-15 GMT, 843 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518515   19:22 26-08-15 GMT    
Aha....... that expalins it

In my manual it says "voltage regulator for indicators". I guess the third coil is for extra wattage, so it can power a battery and indicators?
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518518   19:52 26-08-15 GMT    
By the way, here are a few pics of my messy workshop


Gebruiker Bericht

Martino
Ex-moderator
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
6730 posts
Groningen Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 42mm Tuned
Carters : Polini SE
Carb. : 16mm
Poelie : 65
Uitlaat : Polini Top One
Krukas : Brom
Snelheid : 1,5KW
Brommer : Ciao

Meer...
#518523   00:21 27-08-15 GMT    
Yes, this coil is for powering indicators, but not through a battery. Never seen such batteries for Piaggio/Vespa. There is need of some kind of relay. Seeing your Bravo makes clear you don't need the third coil, because there's no indicators anyway.

Your workshop messy?..
I think this is what you see at most of our workplaces.
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518535   11:59 27-08-15 GMT    
Anyone know which stand will fit my Bravo?

Ciao

Citta

Dit bericht is aangepast door Italjohn (18:54 27-08-15 GMT, 842 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

jeffreykruize
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
267 posts
Enschede Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : 55cc dmp / orgineel piaggio
Carters : standaard CP / elektronisch
Carb. : 13 / 13
Poelie : ronde
Uitlaat : polini top one / citypower
Krukas : standaard / standaard
Snelheid : 53-57 / 43
Brommer : Bravo

Meer...
#518565   06:17 28-08-15 GMT    
At first, you are having a real nice bravo,
I also have a 1984 bravo and an 1982 bravo..
Made mine kawasaki green.

Are you still interested in pictures of the decompression Valve?

That citta stand fits a bravo pretty well, but can be a little to short if you're using longer rear shocks.
My bravo sometimes stands real dangerous on uneven surface.
But with original shocks it works just fine.
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518570   07:25 28-08-15 GMT    
Citaat
jeffreykruize :
At first, you are having a real nice bravo,
I also have a 1984 bravo and an 1982 bravo..
Made mine kawasaki green.

Are you still interested in pictures of the decompression Valve?

That citta stand fits a bravo pretty well, but can be a little to short if you're using longer rear shocks.
My bravo sometimes stands real dangerous on uneven surface.
But with original shocks it works just fine.



Thanks for the feedback

Please post a picture or two of the decompvalve.
And if possible, some pictures of the stand on your Bravo as well
Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518571   07:27 28-08-15 GMT    
Drilled hole for the capasitor

Gebruiker Bericht

Italjohn
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
137 posts
Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Polini 46
Carters : Polini Speed Engine
Carb. : 13 / 13
Poelie : Vario Malossi +100mm
Uitlaat : Proma Circuit
Krukas : P10 DMP
Snelheid : ??
Brommer : Bravo

Meer...
#518616   19:47 29-08-15 GMT    
Will this head fit my Polini 46 cylinder, without any modification?
I don't really like the Ciao head, and the decomp wont fit right on the Ciao head either.

http://www.jmpbparts.com/cilinderkop-46mm-pinasco-citta-si.html



Or is this head from Malossi better?

http://www.jmpbparts.com/citta/engine-parts/cylinders/malossi-cilinderkop-47mm-citta-si-deps.html


Dit bericht is aangepast door Italjohn (12:52 26-01-16 GMT, 690 dagen geleden)
Gebruiker Bericht

DarkMagician6
Members
Stuur een PM Stuur een PM
Whitelist


Online status
1009 posts
Asten Klk op de plaats voor kaart

Cilinder : Pinasco 46 Silver Crullie tuned
Carters : Polini SpeedEngine CP bewerkt
Carb. : 16mm
Poelie : 80
Uitlaat : Gianelli Fire Rust Special
Krukas : Piaggio Brom
Snelheid : 90 km/u GPS
Brommer : Si

Meer...
#518618   20:57 29-08-15 GMT    
I would go for the Pinasco one. The Malossi one will require alot of work. You can already see one of the refinement issues of the Malossi head on the picture (The "holder" for your decompression cable.).