FonS – Perso

Home Forums Perso’s Projecten FonS – Perso

This topic contains 839 reacties, has 120 deelnemers, and was last updated by Crullie 11 months, 3 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 840)
  • Gebruiker
  • #429398

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    voorwiel stond ook ongeveer een centimeter naar rechts tov het achterwiel

    nu staan ze bijna in lijn, iig weinig verschil

    #429404

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Mooi gedaan dat moet ik ook ik kan dat ook met mijn Ciao frame. Maar ik wil wel een normaal voetenplankje. En donders wat veel brommers heb jij gehad!

    #430178

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    Nou leuke update; brommer kapot :boos
    Gebeurt opzich wel vaker, maar zolang als ik al standaard rij (sinds eind december) heeft hij het altijd super gedaan.

    Ik reed vanmorgen naar school toe, en moest even stoppen voor een stoplicht. Bij het afremmen kwam me toch een ratel uit m’n blok zetten 😮 Dus ik dacht “de moer van de koppeling zal wel losgegaan zijn ofzo”.
    Kap eraf, niks te zien… V-snaar eens vastgepakt, zag ik dat de krukas ongezond veel speling had.
    Eerste dat in je opkomt: lager kapot, dus teruglopen (kilometertje of 10-12 (school is 28 km ver) jippie).

    Thuis de auto gepakt en weer naar school, op de terugweg alvast nieuwe lagers enzo gehaald, om er morgen in te zetten.
    Ik was toch wel nieuwsgierig naar wat er precies aan de hand was, dus ff blokje uit elkaar gehaald.

    Wat klopt hier niet :pest


    Ehm ja de rest ligt hier :con

    Krukas heb ik pas een maandje of 6-7 denk ik, was een Top-Racing dus het probleem is bekend, maar ik dacht dat ik de niet-breek versie had en die een standaard setup wel aan kon :con
    Niet dus…. Wat een flut dingen

    :! Dus mensen, koop never zo’n Top-Racing geval, ook niet als je standaard rijdt. Beter koop je een goede 2dehands Piaggio krukas, en verspil je geen 65 euro aan een zogenaamde ‘race’ kruk (andere merken oordeel ik natuurlijk niet over)

    #430179

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Jezus weer zon afgebroken top racing as.

    Lekkere kwaliteit =)

    #430180

    .-{2F4OV}-.

    Sow.. wazig man:o Hoe kan die nou bij std blokje al breken. Dat zegt al genoeg over die krukas!

    Succes met de reparatie:thumb

    #430181

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Damn mooi balen van een redelijk leuk krukasje (zou je denken)

    Top racing heeft volgens mij gewoon te hard materiaal gebruikt, en heeft te weinig “rek”
    Beetje kracht met optrekken/afremmen/snelheid/wheelys ? word hij uit eindelijk zo

    Maar op een std blokje nog kapot gaat ? werkelijk waar schande

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #430184

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    Nouja toch ook nog een leuke update, ik ben bezig met het spuiten van m’n mix (brommer nummer tien in de lijst).
    Dit was mijn vervanger toen m’n gewone zwarte in beslag was genomen.
    Helaas was ie met de kwast gedaan :p Dus dat moet natuurlijk beter. Het frame is net klaar.

    #430186

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    wtf die krukas :S

    framepje ziet er wel netjes uit 🙂

    #430246

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    Krukas probleempje opgelost, was een goede reden om m’n kickstart setje eens uit de kelder te halen 🙂
    Wel een pas-probleem met de kap, maar met wat geweld krijg ik hem aardig in de richting… (kap komt tegen het rondsel, dat had wel 5mm korter mogen zijn)

    Toen pastte alleen m’n citypower niet meer… Dus dat was weer een goede reden om m’n goeie ouwe Leo er weer eens onder te hangen , past prima ! Niet dat hij er beter van trekt / harder gaat oid, rijdt hetzelfde als citypower, maar ik reed er eerst altijd mee icm 43mm DR evo en helemaal bewerkt carter, daar doet hij het heel goed op. Std 50cc is gewoon te klein / zwak en laagtoerig om er iets uit te halen met deze uitlaat.

    Foto’s :



    #430247

    sjaak trekhaak

    ziet er weer netjes uit ,en dat de kap niet 100%past door het rondsel heb ik ook, maja niks aan te doen.

    #430693

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    :! weer 2 brommer erbij in eerste post (had ik al een tijdje geleden gekocht btw)

    En weer een kleine toevoeging aan m’n schoolbrommertje. M’n digi teller deed maar gek en ik kreeg hem niet meer ingesteld (sprong steeds terug naar een andere instelling) en ik had wel het een en ander liggen van tellers… Dus maar een analoge teller erop gezet.
    De teller zelf is van een Ciao-mix, en de kabel van een Bravo. De kabel was wel wat kort, plus ik heb niet veel plaats meer in m’n koplamp vanwege de begrenzer enzo, dus ik heb hem naast de koplamp gemaakt.
    Ook best leuk 😉
    Geeft wel wat weinig aan, wijkt op top (52-54 km/h) een kilometertje of 3-5 af (waarschijnlijk omdat ik 17 inch wielen erin heb) maar het is beter dan niks.
    Moet hem wel nog eens eraf halen en zwart spuiten, want zo’n grijs tonnetje ziet er ook maar raar uit.

    Foto’s;


    #430698

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Fons maak nog ff een special van je racertje dan of is die er al 🙂

    #430699

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136
    #431464

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    weer een brommer erbij 🙂 update in eerste post

    #431465

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Haha grappig:thumb

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 840)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.