This topic contains 35 reacties, has 15 deelnemers, and was last updated by ezra070 4 years, 7 months geleden.
-
Gebruiker
-
30 november 2018 om 10:49 #781157
Op Facebook vindt je de pagina Gebruikerservaringen Triboron 2-takt formula. Hier delen gebruikers hun ervaringen, worden vragen gesteld en worden ook negatieve ervaringen gedeeld waaruit later gewoon blijkt dat de problemen niet veroorzaakt waren door de Triboron maar dat daar andere oorzaken waren.
https://www.facebook.com/groups/1646211578798882/
Teven natuurlijk uitgebreide informatie op de website van Future2green BV, de importeur van Triboron. De website Triboron Nederland betreft een dealer, is geen importeur.
30 november 2018 om 15:08 #781161Voor mij geen triboron meer.
Heb er al 1 DR50 op kapot gereden.
het compleet gereviseerde blok met nieuwe DR had 2000km gelopen voordat ik Triboron ging gebruiken.
In het begin liep hij er wel mooier en stiller door.
300 kilometer later liep hij zo vast als een huis op de zuiger, de veren waren nog gewoon los.
een vettige zwarte substantie zat er zowel op de zuiger als in de cilinder.
De carterlagers zaten overigens wel goed in de olie(triboron)
En qua geur stinkt het net zo hard alleen de blauwe walm is weg( lees veel minder)
Maar ik ben weer mooi terug bij Castrol.30 november 2018 om 15:40 #781164Hallo KTMGEK,
Vreemd, ziet er naar uit dat het te heet geworden is. Welke Triboron heb je gebruikt en waar gekocht? Er wordt nl Triboron injectie aangeboden waarbij men zegt dat het 1:100 gemengd kan worden terwijl het 1:50 gemengd moet worden. Of heb je de generatie 2 Triboron 2-takt concentrate gebruikt. Kun je ons een foto van het flesje sturen. Info@future2green.eu Graag informatie zodat wij het kunnen onderzoeken. Kun jij de cilinder naar ons toesturen zodat wij deze in het laboratorium kunnen laten onderzoeken. Schade aantoonbaar door Triboron is gewoon verzekerd. Anders graag even contact met ons. 0317-763661
30 november 2018 om 15:53 #781165
De cilinder heb ik nog wel maar de zuiger niet meer.
Deze is gekocht bij JMPB
Deze was trouwens wel volgens voorschrift 1:100 gemengd.30 november 2018 om 16:02 #781169Stuur me maar even een mail met de overige informatie. Gaan we het onderzoeken. Individuele problemen hebben vaak een andere oorzaak. Als het aan de Triboron ligt zouden er veel meer van dit soort gevallen zijn. Wij zijn heel benieuwd naar de oorzaak, voor ons ook belangrijk bij de verdere ontwikkeling van het product. Graag even aangeven welke Triboron je hebt en waar je het gekocht hebt. Kan gewoon op de mail.
5 december 2018 om 06:57 #781281Zo die is flink vast gepetst. Ik heb nu olie gevonden wat totaal niet koolt en waanzinnig goed smeert. Let wel op dat het olie is voor een koude motor dus ideaal voor in de winter. tt aqua van plutoline. Ik heb er zeker 250km mee gereden en het gaat goed. Flesje kost maar iets van 16 euro ofzo
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.7 december 2018 om 20:03 #781366Interessant, het siert Sjoerd van der Zee in ieder geval dat hij uitgebreid de interesse toont en bereid is om het probleem te helpen op te lossen, ga dat maar eens proberen bij Castrol 🙂
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, @ktmgek ik hoop dat je ons op de hoogte gaat houden.
7 december 2018 om 20:15 #781367Ga jullie zeker op de hoogte houden.
Heb telefonisch contact gehad met Sjoerd, en heb hem van de week een flesje uit die serie opgestuurd.
Heb ook gezien dat hij afgeleverd is via tracktrace.
Ben ervan overtuigd dat ze dit goed gaan onderzoeken en regelen.
Ik hou jullie op de hoogte.25 januari 2019 om 21:39 #783353Tot welk toerental is deze olie Sjoerd?
JR PERFORMANCE25 januari 2019 om 22:08 #783354We used Triboron on 2-stroke 23cc Zenoah engines on RC cars that revved 22.000 RPM.
The piston bearing kept failing mid race season. The iPone or Motul kart oil made the engines last atleast the full season.This was 2012-2013, perhaps the formula have been improved. But I’ll probably not use it anymore 🙂
26 januari 2019 om 11:09 #783361Hallo Jan,
Wij gebruiken het zelf in onze racers die gaan tot 16000 toeren. Tevens wordt het ook bij Powerboat races gebruikt, dit zijn ook zeer hoogtoerige motoren. Feit is dat de frictie t.a.v. hoogwaardige 2-takt olie met ruim 50% meer wordt opgeheven. Dit betekend minder wormte ontwikkeling. Belangrijk is het wel om bij het overschakelen op Triboron bij zeer hoogtoerige motoren de ontsteking en sproeier setup goed te controleren, door de optimale verbranding ben je geneigd een kleinere sproeier te gebruiken maar benzine is koeling dus check dit altijd voordat je vol gaat belasten, ook zijn deze hoogtoerige racemotoren gevoelig voor grote verschillen van de buitentemperatuur. Een temperatuurverschil van 10 tot 15 graden vergt dan al vaak een sproeier van 1 tot 2 maten groter. Maar dit probleem heb je ook met normale 2-takt olie. Hoeveel toeren draait jouw motor?
26 januari 2019 om 11:12 #783362The formula is totally improved but we never testet it RC 2-stroke engines, It does’t have to be a problem. What kind of fuel do you use?
26 januari 2019 om 17:16 #783376Hierbij de update met betrekking tot de schade door gebruik van triboron.
Hallo Leon,
We hebben deze Triboron laten testen bij Triboron in Zweden. Deze Triboron is door een Zweedse distributeur als concentrate 1:100 aangeboden aan JMPB maar blijkt oude voorraad Injection 1:50 te zijn die die in nieuwe flessen is aangeboden. Deze distributeur is door Triboron International AB ook geroyeerd en JMPB is daar ook van op de hoogte gesteld.
De Triboron zelf is OK maar niet geschikt voor zelf mengen omdat de hoeveelheid Boron in het mengsel is aangepast voor Injectiesystemen die 1:50 gesmeerd worden. In de regel zullen er dan geen problemen ontstaan bij normale belasting. Bij extra belasting door bijvoorbeeld met 2 personen op de brommer te zitten, berg op zou dat dan een probleem kunnen veroorzaken. Ook lagere buitentemperaturen kunnen dan problemen veroorzaken omdat lagere buitentemperaturen vaak een iets grotere sproeier vereisen. Dit is normaal ook geen probleem maar doordat je eigenlijk te schraal heb gesmeerd doordat er Injection in de fles heeft gezeten is dit bij jou gebeurt.
Triboron is 5 jaar geleden overgenomen en de oude voorraden duiken nog steeds op vanuit Zweden en Duitsland middels grijze import, omdat wij niet weten of er in deze flessen daadwerkelijk zit wat erop staat adviseren wij de juiste Triboron te kopen bij de dealers vermeld op onze website: https://www.future2green.eu/zoek-een-dealer
Mochten er nog vragen zijn dan ben ik gaarne bereid deze te beantwoorden. Indien gewenst kan ik je een nieuwe (juiste Triboron generatie 2) fles Concentrate toesturen, wij staan achter dit product en ik wil je dan ook aanbieden dat indien je brommer hierop vastloopt (bij een juiste en gecontroleerde setup en sproeierbezetting) wij de schade zullen vergoeden.
De reeds geleden schade kunnen wij helaas niet vergoeden omdat dit een product was dat niet door ons geleverd was, afkomstig uit grijze import door JMPB.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd van der Zee
26 januari 2019 om 19:56 #783384Bijzonder. Als ik jou was zou ik contact opnemen met JMPB…
Product bewaking is duidelijk niet in orde Sjoerd van der Zee !!!
Al is je product nog zo goed, afschuiven op grijze import is verachtelijk.
JMPB heeft voor iedere fles maar de helft van de beloofde bescherming in je product gekregen en dus te veel betaald en heeft straks misschien schade claimen dankzij een niet goede product bewaking.
Denk dat het stukken beter kan 👿TICKLING BARN -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.